• This event has passed.

1st Flight Simulation Meeting@UBI1º Encontro de Simulação Aérea Virtual@UBI

10 April, 2015

On April 10th is going to happen the first flight simulation meeting at University of Beira Interior in the Aerospace Sciences Department.

This will happen at 9.10 classroom, where there will be several computers with flight simulation hardware and a flight simulator.

Some entities will be presented at this event: IVAO Portugal by its member Miguel Miranda,TAP virtual by its virtual pilot Luís Trindade and 509th Wild Tigers by its virtual pilot and senior member Laura Martins.

Next to this presentations, attendees will have the opportunity to try and fly. Those already with some flight simulation experience will be able to fly on the virtual network IVAO with live air traffic control.

This event is organised by NIT with the collaboration of the Aerospace Sciences Department, IVAO Portugal, 509th Wild Tigers and TAP virtual.

No dia 10 de Abril vai acontecer o 1º Encontro de Simulação Aérea Virtual na Universidade da Beira Interior, no Departamento de Ciências Aeroespaciais.

Vai-se realizar na sala 9.10 onde estarão vários computadores com controlos apropriados para a actividade, inclusive o simulador de voo desse mesmo departamento.

Algumas entidades vão ser apresentadas neste evento: IVAO Portugal, apresentada pelo membro Miguel Miranda,TAP virtual, pelo piloto virtual Luís Trindade e 509th Wild Tigers, pela piloto virtual Laura Martins

Seguidamente destas apresentações, os participantes terão a oportunidade de experimentar e voar. Todos aqueles com experiência de voo virtual terão à sua disposição controlo aéreo em tempo real através da rede IVAO.

Este evento é organizado pelo NIT, com a colaboração do Departamento de Ciências Aeroespaciais, IVAO Portugal, 509th Wild Tigers e TAP virtual.

Date:
10 April, 2015
Event Category:

Organizer

NIT

Venue

<!--:en-->Faculdade de Engenharia da Universidade da Beira Interior (FEUBI)<!--:-->
Calçada Fonte do Lameiro
Covilhã, 6200 Portugal