• This event has passed.

Instalation of FLIGHTRADAR@UBIInstalação do FLIGHTRADAR@UBI

10 October, 2014

An ADS-B receiver (Automatic dependent surveillance-broadcast) that can identify and collect information about aircrafts flying over an airspace, such as identification, position, altitude and speed was installed at Universidade da Beira Interior (UBI).

The position of the aircraft is given through GNSS (Global Navigation Satellite System) and it is transmited to ground stations. The ground station UBI_Aerospace Sciences Department (UBI_DCA) has the F-LPVR1 callsign.

This device was installed by several NIT members, being of the responsibility of João Neves/NIT.

Foi instalado na UBI um receptor ADS-B (Automatic dependent surveillance-broadcast) que permite identificar e recolher informações sobre as aeronaves que sobrevoam o espaço aéreo, tais como identificação, posição, altitude e velocidade.

As aeronaves determinam sua posição através de GNSS (Global Navigation Satellite System) e transmitem esse sinal para estações de terra. A estação de terra da UBI_Departamento de Ciências Aerospaciais (UBI_DCA) tem o callsign F-LPVR1.

Este dispositivo foi instalado por vários membros do NIT, sendo da responsabilidade de João Neves/NIT.

Date:
10 October, 2014
Event Category:
Website:

Organizer

NIT

Venue

<!--:en-->Faculdade de Engenharia da Universidade da Beira Interior (FEUBI)<!--:-->
Calçada Fonte do Lameiro
Covilhã, 6200 Portugal